سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بسی دانش که به گمراهیت می انجامد . [امام علی علیه السلام]
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 9

مهم نیست که چند نفر نظر می گذارن ؛ مهم نیست که چند نفر میخونن ؛ اگر نوشتن و نشر این سیره نورانی موجب بشه یک نفر و تنها یک نفر از مخاطبین کم تعداد وبلاگ امت مظلوم تصمیم بگیره با اندیشه ها و آثار شخصیت دین شناس ، متقی و متفکر بزرگ شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی (قدس سره) آشنائی بیشتری پیدا کنه یا رفتارش را بر آن سیره نورانی منطبق کنه وبلاگ امت مظلوم به هدف خودش رسیده است چرا که خداوند مهربان در قرآن حکیم فرمود : (مَنْ أَحْیاها فَکَأَنَّما أَحْیَا النَّاسَ جَمیعاً ) .

یا هادی

-----------------------------------------------

 

ü       « آقا جان ! غذای ما را چرب تر کنید ، ما قوّت کار نداریم ». بهشتی گفت : تا آخر کار وضعیت همینه ! خودتان تصویب کردید ! همین خود شما گفتید « به ما غذای چرب و نرم ندهید » . بعضی ها دیگه از خونه غذا می آوردند .

ü       با خوشحالی وارد شد که از امروز ده میلیون مخاطب پیدا کردیم . بهشتی رفته بود تو بخش تألیف کتب درسی زمان طاغوت . از هر فرصتی استفاده می کرد برای گفتن حرفش . حتی از امکانات خود طاغوت.1

ü       مزار شهدا بود که مادر شهید آمد جلو ، گفت : پنج پسر و یک داماد دیگر دارم ؛ همه فدای امام . عصر همان روز بود که بهشتی داشت می گفت : به امریکا بگوئید چشم طمعت را از جمهوری اسلامی بکن. جامعه ای که مادرانی اینچنینی دارد برای شیطان جائی ندارد .

ü       داشت تعریف می کرد . 7 نفر رفته بودند مسافرت که بوسیله دو نفر غارت شدند . بعد هم که تعجب همه رو دیدند ، گفتند : ما 7 تا بودیم « تنها » و اونها 2 تا بودند « همراه » . بهشتی می گفت : مواظب باشید ، می خواهند شما میلیونها باشید تنها تا با چند همراه غارت­تون کنند .

ü        شنا ،‌والیبال ، کوهنوردی ، پاش می افتاد همه رو حریف بود . رفته بود کرج ، یک دست والیبال حسابی با همه بازی کرده بود . مانده بودند؛ روحانی و والیبال به این خوبی !

ü       بنی صدر که فرار کرد زنش رو گرفند . زنگ زد که زن بنی صدر تخلفی نکرده باید زود آزاد بشه . آزادش نکردند. گفت : با اختیارات خودم آزادش می کنم . بهشتی می­گفت : هر یک ثانیه که در زندان باشه گناهش گردن جمهوری اسلامیه .

ü       به جمع رو کرد و گفت : قدرت اجرائی و مدیریتی رجوی به درد نخست وزیری می خوره . حیف که التقاط و نفاق داره ، اگر نداشت مناسب بود . تو بدترین حالت هم ، انگشت می­گذاشت روی نکات مثبت .

ü       30 تا از طلاب معروف حوزه رو جمع کرده بود تا کلاس زبان انگلیسی براشون بگذاره . همه معروفها که بعد مدیرای انقلاب شدند بودند . تازه کنارش درس علوم روز هم گذاشته بود ؛ ریاضی ، شیمی و ... می­گفت : آقایان باید علوم روز را یاد بگیرید .

ü       بنی صدر بعد از برگشتن از سفر داخلی یکراست اومد جلسه . با پر رویی و خنده گفت : همه شعار می دادند « بهشتی ، طالقانی رو تو کشتی » بعد هم زد زیر خنده . بهشتی هیچی نگفت ؛ نه توی اون جلسه ؛ نه بعدش . می گفت : حق اهانت به رئیس جمهور رو نداریم .

ü       « روحانی با مردم و در مردم زنده است و بدون آنها مرده » اینها رو گفت و گفت : خدمت بی منّت و گره گشایی ؛ اینهاست که مردم از روحانی می خواهند . می گفت : روحانی و مردم مثل ماهی و آبند . ماهی بدون آب می­میرد .

--------------------------------------------------

پ . ن . 1 = کتاب ارزشمند « شناخت اسلام » که اثری گرانقدر در زمینه اسلام شناسی است و برای سنین دبیرستان تا دانشگاه می تواند مورد توصیه قرار بگیرد یکی از آثار ارزشمند همین دوران است که توسط شهید مظلوم دکتر آیت الله بهشتی و شهید گرانقدر حجت الاسلام دکتر باهنر و حجت الاسلام غفوری به رشته تألیف در آمده است .



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط سید محمد حسن مخبر در سه شنبه 88/1/18 و ساعت 3:15 عصر | نظرات دیگران()
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    دو عامل مؤثر در رهبری جنبشها (قسمت دوم )
    دو عامل مؤثر در رهبری جنبش ها (قسمت اول )
    تعیین موضوع شأن فقیه نیست
    نظام امت و امامت
    معیارهای فطرت شناس
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا