سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند، بنده ای را گرامی بدارد، او را به دوستیِ خود مشغول می سازد . [.امام علی علیه السلام]
امروز: پنج شنبه 103 فروردین 9

* ” نظام امت و امامت ” . نظام سیاسی – اجتماعی جمهوری اسلامی نظام امت و امامت است و حق این است که با هیچ یک از این عناوینی که در کتابهای حقوق سیاسی یا حقوق اساسی آمده قابل تطبیق نیست .

* وقتی معلوم شد این نظام حکومتی ، رئیس جمهور هم دارد آنوقت گفته شد ” جمهوری اسلامی ” . ولی نام راستین و کامل این نظام ، نظام امت و امامت است. در رأس این نظام ، اصول عقیدتی و عملی اسلام بر اساس کتاب و سنّت است . همه چیز باید از این قلّه سرازیر شود . بر طبق این اصول عقیدتی و عملی ، حاملان مسئولیت و صاحبان اصلی حق در این ایدئولوژی ، در این نظام عقیده و عمل ، ” ناس ” و مردم اند .

* اسلام در خدمت همه ناس است ، صلاح همه را می خواهد نه فقط صلاح مسلمانان را . نظام اسلامی به سعادت کل بشر می اندیشد ولی در میان ناس و کل بشر ، آنها که بر پایه اعتقاد به اسلام و التزام به اسلام ، یک مجموعه به وجود می آورند می شوند امت .

* امروز در این عصر غیبتِ امامِ معصومِ منصوبِ منصوص ، در این عصر ، امامت دیگر تعیینی نیست ؛ تحمیلی هم نیست ؛ بلکه شناختنی و پذیرفتنی یا انتخابی است . بنا بر این رابطه امت و امامت در عصر ما یک رابطه مشخص است . دقت بفرمائید ! شناختن آگاهانه و پذیرفتن ، نه تعیین و نه تحمیل . شما در طول این قرن های متمادی  هیچ جا خوانده اید یا از هیچکس شنیده اید که مرجع تقلید و رهبر دینی را به مردم تحمیل کرده باشند و بگویند مجبورید از او تقلید کنید ؟ آیا تا به حال شنیده یا خوانده اید ؟

برای مطالعه متن کامل این نوشتار و جهت انتقال به پایگاه امت مظلوم بر روی سرور وردپرس اینجا را کلیک کنید (+) 

------------------------------------

پیرو اعلام قبلی ، با پایان یافتن نیمه اول بخش دوم پروسه انتقال وبلاگ امت مظلوم از سرور پارسی بلاگ به سرور ورد پرس از این پس تا 4 نوشتار دیگر تنها قسمتهایی از متن کامل نوشتار بر روی این وبلاگ قرار خواهد گرفت و متن کامل نوشتار فقط بر روی وبلاگ امت مظلوم واقع بر سرور وردپرس قابل دسترسی خواهد بود .



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط سید محمد حسن مخبر در جمعه 89/1/13 و ساعت 5:51 عصر | نظرات دیگران()
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    دو عامل مؤثر در رهبری جنبشها (قسمت دوم )
    دو عامل مؤثر در رهبری جنبش ها (قسمت اول )
    تعیین موضوع شأن فقیه نیست
    نظام امت و امامت
    معیارهای فطرت شناس
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا