سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به زشتى یاد کردن مردمان پشت سر آنان ، سلاحى است براى مرد ناتوان . [نهج البلاغه]
امروز: جمعه 103 فروردین 10

شهید بهشتی در محضر امام راحل

عامل دومی هم در موفقیت یک نهضت وجود دارد که آن هم خیلی ایمان آور است : بینش درست رهبر نهضت در برخورد با حوادث ، تفسیر وقایع و تدارک و آمادگی برای برخورد با آن وقایع می باشد . نهرو در کتاب اندیشه های نهرو ، که چند مصاحبه است ، در یکی از مصاحبه ها می گوید : ما نسبت به رهبرمان گاندی تجربه جالبی به دست آورده بودیم . این تجربه سبب شده بود که از یک مرحله سست ایمانی نسبت به او به یک مرحله ایمان محکم نسبت به او اوج بگیریم و ترقی کنیم . نهرو می گوید ، در اوایل نهضت هند ، گاندی در جلسه مرکزی که عده ای از ما شرکت داشتیم ، شرکت داشت و پیشنهاد یک اقدام سیاسی وسیع را از طرف مردم هند عنوان کرد . همه اعضای آن جلسه که در واقع اعضای کمیته مرکزی نهضت بودند با نظر گاندی مخالف بودند ؛ یا مخالف یا مردّد . گاندی یک طرف بود و همه ما یک طرف . یا رأی ممتنع داشتیم یا رأی مخالف . فقط خودش رأی موافق داشت .

طبق آن شیوه دموکرات مآبان? نهضت هند ، باید از اجرای تصمیم گاندی خودداری می شد و تصمیمی را که اکثریت ما طرفدار آن بود و نقطه مقابل تصمیم او بود می گفتیم و اعلام می کردیم . اما به هر حال هر چه جور شد که فکر کردند مثلاً یک بار حرف گاندی را گوش کنند . نهرو می گوید : ما بنا گذاشتیم که حرف گاندی را بپذیریم و ببینیم چه می شود . بنا بر این همان تصمیمی را که گاندی اتخاذ کرده بود به مردم هند ابلاغ کردیم و عمل شد . بعد معلوم شد که گاندی درست فکر می کرده و همه ما اشتباه می کردیم !

برای مطالعه ادامه نوشتار و انتقال به وبلاگ امت مظلوم روی پایگاه ورد پرس (اینجا) را کلیک کنید .

 قابل توجه دوستان محترم :

با توجه به این که نوشته حاضر چهارمین خلاصه متن نوشتارهای امت مظلوم روی پارسی بلاگ است و پیرو برنامه چند مرحله ای انتقال وبلاگ ( امت مظلوم ) از روی سرور پارسی بلاگ به ورد پرس ، برنامه انتقال به صورت کامل انجام شد و از این پس این وبلاگ معلق گردیده و نوشتارهای مربوط به وبلاگ (امت مظلوم ) تنها بر روی این پایگاه واقع در ورد پرس قابل دسترسی خواهد بود .



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط سید محمد حسن مخبر در شنبه 89/2/4 و ساعت 3:39 عصر | نظرات دیگران()
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    دو عامل مؤثر در رهبری جنبشها (قسمت دوم )
    دو عامل مؤثر در رهبری جنبش ها (قسمت اول )
    تعیین موضوع شأن فقیه نیست
    نظام امت و امامت
    معیارهای فطرت شناس
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا