سفارش تبلیغ
صبا ویژن
با اظهار دوستی، دوستی استوار می شود . [امام علی علیه السلام]
امروز: دوشنبه 103 اردیبهشت 10

 

در این مرحله از انقلاب یک خطر بزرگ دیگر انقلاب ما را تهدید می کند و آن خطر تفرقه افکنی و جدائی افکنی و شایعه سازی و دشمن تراشی است . می خواهند کسانی را که در طول انقلاب با هم همصف بودند به اشکال مختلف از هم جدا کنند . ما از همه دوستان و برادران و خواهران مجاهدمان دعوت می کنیم بیایید اقلاً همه دور هم بنشینیم ، حرفهایمان را از نزدیک به هم بزنیم . اگر شما از آقا گله دارید ، گله خود را مستقیما به او بگویید . اگر او به شما انتقاد دارد ، مستقیماً به شما بگوید. آخر امروز که دیگر مانعی بر سر راه برخورد سازنده و مستقیم آراء و افکار وجود ندارد .

پیروزی این انقلاب در گرو وحدت امت ماست و این وحدت شعار می خواهد ، اما تنها با شعار تأمین نمی شود ؛ راه می خواهد .

ما از همه روشنفکران متعهد ، دارای هر نوع فکر و سلیقه ای دعوت می کنیم بیایند با هم بنشینیم و مطالبشان را در میان بگذارند ؛ بحث آزاد داشته باشند . آرای ما نباید بدل به عقده ها شود . اگر فکری دارید ، اندیشه ای دارید ، طرحی دارید ، انتقادی دارید ، باز و آزاد در میان بگذارید .

من فکر می کنم با استفاده از این اصل عالی اسلام که (فَبَشِّرْ عِبَادِ الَّذِینَ یَسْتَمِعُونَ الْقَوْلَ فَیَتَّبِعُونَ أَحْسَنَهُ أُوْلَئکَ الَّذِینَ هَدَئهُمُ اللَّهُ وَ أُوْلَئکَ هُمْ أُوْلُواْ الْأَلْبَاب) 1 ملت ما می تواند با برخورد سالم و سازنده آراء و عقاید و افکار و اندیشه ها ، راه را به سوی وحدت واقعی همچنان باز نگه دارد .

کتاب ولایت ، رهبری ، روحانیت ؛ ص 252

پ . ن . 1 = سوره زمر ، آیات 17-18

 



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط سید محمد حسن مخبر در یکشنبه 88/11/18 و ساعت 2:22 عصر | نظرات دیگران()
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    دو عامل مؤثر در رهبری جنبشها (قسمت دوم )
    دو عامل مؤثر در رهبری جنبش ها (قسمت اول )
    تعیین موضوع شأن فقیه نیست
    نظام امت و امامت
    معیارهای فطرت شناس
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا