سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ملایم باش ؛ زیرا هرکه ملایم باشد، همواره ازدوستی کسانش برخوردار می شود . [امام علی علیه السلام]
امروز: جمعه 103 اردیبهشت 21

عجیب نیست ؟! دین داری و دین شناسی برخی چنان شده که در عین وجود نماد­های دینی در حرکات و حرفاشون ، انگار هیچ رنگ و بویی از دین خدا احساس نمی­کنی . عجیب­تر این که وقتی از اسوه های دینداری می­گی و می­نویسی و می­خونی گاهی خودت هم حیران می­مونی که اونا دین­دارای واقعی بوده­اند یا اینا ؟ فطرتت تو را به سمت چراغ دین راستین می­کشونه و عصبیتها و آموخته­های کهنه­ات به همان دینی که حالا دیگر ازش احساس بیگانگی می­کنی  . کار وقتی سخت می­شود که دین­ شناسانی را می­بینی که دین را فقط شعار نمی­دادند بلکه زندگی می­کردند ، دینی را زندگی می­کردند که ظرفیت زندگی کردن داشته نه دینی که فقط ظرفیت شعار دادن داشته باشد . وقتی می­بینی هر دو مدعی دین­اند اما یکی با اهل دین هم ، سخت و صلبه و اون یکی نرم و لطیف ، یادت می­آد که خدا به حبیبش گفت : فبما رحمة من الله لنت لهم  .

این جوریه که هر روز برایم روشنتر می شود که چه کسانی (بهشتی) را بهشتی نمی­دونند.

یا خبیر

-----------------------------------------------

 

ü       خیلی سعی کرد جلوی غیبت کردنش رو بگیره ولی طرف اصرار داشت هر طور شده جلوی بهشتی غیبت کنه . می­گفت : کلّی علیه شما حرف می­زنه و اینطور و اون­طوره . بهشتی گفت : دی در حَق ما کسی بدی گفت / دل را ز غمش نمی خراشیم / ما نیز نکوئیش بگوئیم / تا هر دو دروغ گفته باشیم.

ü       تو جمع رو کرد به فرزند کوچک که : « فرزندم نظرت درباره این ترجمه سوره حمد که انجام دادم چیه ؟» خندیدند که آخه این بچه چی از ترجمه و تفسیر می­فهمه ! گفت : اتفاقا نظرش برام مهمّه ، چون می­خوام بدونم ترجمه من برای هم­ سنّ­های اون هم به درد می­خوره یا نه ؟

ü       آمد و شروع کرد با حرارت از انقلاب و مشکلات گفتن .خیلی آتیشی بود ؛ از نامردی­ها و خیانت­ها. بلند شد صورت داغ شده جوان رو بوسید و گفت: از این همه شور و احساس لذت می­برم . برادر چه باک ! انقلاب نگرانی دارد ، خستگی دارد ، خطر دارد اما پس شما جوانان چه کاره­اید ؟ هر دو بعدها شهید شدند. شاهچراغی جوان هم به بهشتی رسید.

ü       « خیانتهای بهشتی ، خیانتهای بهشتی » کار هر روزش بود ؛روزنامه مجاهدین خلق رو می­گرفت روی دستش و سر چهار راه داد می­زد. بهشتی می­گفت : چه نوجوان با همتی ! چقدر در مسیر خود جدّی است ! از جدّیت نوجوان خوشش آمده بود . چهار­ راه مسیر هر روزش شده بود ...

ü       الان بهترین موقعیته ، برای کمک به پیروزی انقلاب هم هست ! نیّت بدی هم که نداریم . آمار شهدای 15 خرداد رو بالا می­گیم ، خیلی بالا ، این ننگ به رژیم شاه هم می­چسبه ! بهشتی بدون تعلل گفت­: با دروغ می­خواهید از اسلام دفاع کنید ؟ اسلام با صداقت رشد می­کند نه دروغ !   

ü       دعوت شده بود برای سخنرانی . گفت اوّل مرا بشناسید بعد دعوتم کنید . گفتند می­شناسیم !گفت : من روحانی هستم که نعلین نمی­پوشم ، تنها هم با افراد مذهبی در تماس نیستم بلکه با افراد به ظاهر غیر مذهبی هم سر و کار دارم . اگر فردا دیدید عده­ای بدون ریش و با کراوات به خانه و محل کارم می­آیند تعجب نکنید . حالا خواستید می آیم . 1

ü       آدرس فروشگاه رو داد و گفت : کت و شلوارهای خوبی دارند ، برو یک دست برای خودت بخر . طلبه جوان ناراحت شد که اومدم برای تبلیغ انوقت شما ... بهشتی گفت : هر وقت زمانش رسید بهت میگم ولی فعلا لباس نپوش. به حرف بهشتی توجهی نکرد . طلبه جوان بعداً از جمع منافقین سر در آورد .

ü       « اگر احساس وظیفه کنم به هر کس هر چه داده­ام پس می­گیرم » منظور امام از این جمله بنی صدر بود که کرده بودش فرمانده کلّ قوا . تبلیغ شده بود که بهشتی رو امام گفته . گفتند : به امام بگو ، منظور خودشون رو واضح بگن تا اتهام از شما رفع بشه . بهشتی گفت : خدا خودش حل می­کند ... حل شد . امت مظلوم جاودانه ماند برای یک امت .

ü       با جدّیت می­گفت : بهشتی سُنیّه ! " اشهد انَّ علیاً ولی الله " رو نمی­گه . گفته بود شب بیا پشت سرش نماز بخون تا بفهمی اشتباه می­کنی . به بهشتی هم سپرده بود که فلانی میاد این جمله رو بلند بگو . اذان و اقامه رو گفت ولی خبری از این جمله نشد .به بهشتی اعتراض کرد که هر شب می­گفتی ، حالا امشب چرا ؟ گفت : اگه امشب می­گفتم به خاطر اون آقا بود . ولی من که همه وجودم محبت به علی(ع) است چرا باید برای یک نفر دیگه بگم ؟

ü       بهشتی اسم جوان رو داده بود برای شورای صدا و سیما . گفته بودند ولی این مخالف شماست . کلّی علیه شما دنبال سنّد بوده ! گفت او جویاست و کنجکاو . چه اشکالی دارد که سندی پیدا کند و مردم رو آگاه کند ؟

 

---------------------------------------

پ . ن . 1 = اون روزگار یعنی بیش از 30 – 40 سال پیش خیلی بد می­دونستند که روحانی نعلین به پا نکنه و آدمهایی که ظاهر مذهبی ندارن باهاش معاشرت داشته باشن . البته هنوز هم بعضی­ها بد می­دونن !



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط سید محمد حسن مخبر در چهارشنبه 88/1/26 و ساعت 7:19 صبح | نظرات دیگران()
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    دو عامل مؤثر در رهبری جنبشها (قسمت دوم )
    دو عامل مؤثر در رهبری جنبش ها (قسمت اول )
    تعیین موضوع شأن فقیه نیست
    نظام امت و امامت
    معیارهای فطرت شناس
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا